Co nám chybí?

Milý čtenáři, učit se na učitele a být poté učitelem jsou věci, které se dosti ovlivňují, byť nyní to tak není vidět, jak by mělo, jelikož byrokracie je přece jen kůň vytrvalý a mnohdy jankovitý. Přesto bych zde chtěla otevřít prostor, v němž by se setkávaly každodenní problémy učitelů, studentů a odborníků a možná i vykrystalizovaly nějaké ty odpovědi, které by učitelování posunuly zase o kousíček blíže k ideálu. Dnes však předám „mluvící“ polštářek tobě.

V pondělí 16. 1. 2017 jsem se zúčastnila velice zajímavého workshopu ohledně nové možnosti výuky moderních dějin a nejen jich pomocí ohromného archivu videorozhovorů s pamětníky, který veřejnosti zpřístupňuje stránka IWitness, kterou spravuje USC Soah Foundation, tedy univerzita v jižní Californii. Kromě toho, že jsem se naučila s tímto celým systémem pracovat, jsem získala ještě cennější věc. Kontakt s učiteli s různou délkou praxe a se zkušeností s různou podobou přípravy na učitelské povolání. Ovšem co bylo velice překvapující, že jsme se všichni bez rozdílu věku i zkušeností shodli, že jedna velice důležitá věc našemu vzdělávání učitelů chybí.

Příští týden bych měla psát o motivaci k učení, ovšem už trochu předběhnu, aby článek nebyl tak dlouhý. Řekneme si, že existuje motivace vnější a vnitřní, a ohledně vnitřní motivace to není zas až tak všechno jasné. Veškeré motivace, které může učitel využít, se počítají mezi ty vnější, jak si názorně ukážeme v příštím článku, milený čtenáři, tudíž máš se nač těšit. Jenomže jak může učitel zapůsobit, aby si student řekl „TO CHCI VĚDĚT!“? Žádný odborník, učitel natož student na tuto otázku dosud nedal uspokojivou odpověď. Veškeré odpovědi se motaly okolo tématu individuální záležitost.Jenomže to ti, milý zlatý, moc nepomůže, když stojíš ve třídě před 30 individuálními záležitostmi. Co jim máš říci? Co jim ukázat? Co jim zadat za práci, aby si pak ve finále řekli „Tyjó, já chci vědět víc.“?

Mlčíš.

 

Jak jsi ty vzbudil sám v sobě zájem o určitou věc, učební látku? Co tě na tom přitahovalo?

Co takhle ještě jeden článek?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *