Hudební výchova v pravěku


Cyprealismus / Neděle, 11 prosince, 2011
Naše kultura se může chlubit tím, že známe odpověď téměř na všechny otázky, avšak jsou skutečně pravdivé? Toť otázka hodna k zodpovězení.

Jak praví staré přísloví tradující se již od vzniku Vesmíru: Za vším hledej Cyprealistu. I v této stránce, myšleno tím hudební výchova v pravěku, v tom má prsty. A jako vždy se Cyprealisté potýkají s nepochopením. Když se konečně dočkali vyhynutí dinosaurů, přežili změny klima a po Zemi začali chodit lidé, tedy homo sapiens sapiens, těšili se, že začnou tento nový živočišný druh, který nazvali učedník blbec, učit všemu, co znali. Dle dlouhodobého pozorování usoudili, že i když je člověk schopen se naučit jistým dovednostem, nikdy nepochopil, proč je dělá. Tím jsme si osvětlili původ cyprealistického názvu nového druhu a i jejich první a závažný problém.
Když dospěli k tomuto závěru, rozhodli se učedníky blbce ze začátku nezatěžovat. Po dlouhém uvažování přišel s nápadem učený náčelník Ocipu 351,48, držitel pečeti Malých Hlupců/Tupců (Růženina tabulka je v tomto místě poškozena, a tak piktokilo nelze naprosto přesně identifikovat a tudíž i přeložit), že budou své vědění předávat pomocí hudby a melodického textu, přesto že v té době neměl ani ponětí o tom, co slovo hudba a melodický text znamená. Jeho myšlenka sklidila ovace z řad optimistických Cyprealistů. Skeptici se domnívali, že by měli se sdílením své moudrosti ještě posečkat aspoň do doby, než bude člověk připraven a ochoten přijmout cyprealistické vědění. Tento názor přetrval v myslích bývalých skeptiků a jejich nástupců maskovaných skeptiků do dnešních dnů i přesto, že optimisté argumentují současnými lidskými vynálezy. Je nutno podotknout, že i moderní vynálezy vznikly na popud Cyprealistů.
Po ukončení bujarých oslav byl svolán Velký slet Malých Hlupců/Tupců, aby zde projednali a určili, co si představit pod pojmem hudba a melodický text. Během přestávky na občerstvení se Cyprealisté bavili sledováním nejen slovní potyčky dvou učedníků blbců o sušák na kůže*. Při rvačce došlo k tomu, že jeden jedinec prohodil druhého tímto sušákem. Učedníci blbci si v té době neuvědomili svůj objev hudby, a tak to opět zůstalo na Cyprealisty, aby jim to, jakožto vševědoucí bohové**, vysvětlili a naučili. Ještě před prezentací si naštěstí Cyprealisté uvědomili, že takto obrovské hudební nástroje, nelze přenášet z přednášky na přednášku, a proto byl vyslyšen zarytý fanoušek minimalismu Megaloman Dlouhý, který tvrdil, že nástroje se budou muset zmenšit. Proto se Cyprealisté chopili pilek, seker, hoblíků a pilníků a jali se pozměnit velikost nástrojů. Musíme říci, že je veliké štěstí, že se nám dochovaly tyto nástroje do dnešních dnů, protože během úprav docházelo k velkému zanícení a mnohé nástroje Cyprealistům skutečně doslova zmizely pod rukama a někdy mizely i pracovní desky. Místo, kde se upravovaly hudební nástroje se nazývalo Bermudský trojúhelník a je dodnes pověstný mizící záhadou.
Avšak došlo k jakémusi nedorozumnění a učedníci blbci naprosto nepochopitelnou dedukcí došli k závěru, že jim bohové (Cyprealisté) dali najevo, že jsou zde pro ně, aby jim plnili přání, a že nástroje, které jim darovali slouží k jejich přivolání.
Nutno ještě podotknouti, že optimističtí Cyprealisté uzavřeli ještě před předáním nástrojů do rukou učedníků blbců dohodu, že cyprealističtí skeptici, kteří žádali svůj podíl na slávě, budou sloužit jako poradci ohledně záležitosti hudby. Optimisté se pak rozhodli akceptovat lidskou myšlenku pravěkého zvonku pro bohy v domnění, že se lidé budou dožadovat odpovědí na metafyzické otázky. Když se však ukázalo, že mají plnit funkci rosničky a kouzelných dědečku a babiček, požadovali splnění dohody tím, že budou aspoň tahat sirky o to, kdo poskytne své služby. Vzhledem k tomu, že Cyprealisté skeptici byli pověstní svou smůlou v hazardních hrách, je jasné, že nejčastěji byli poskytovateli právě oni. Tím se také vysvětluje jejich averze vůči hudbě a učedníkům blbcům.
_______________________________________________________________________________________________________________
* primitivní konstrukce z vydlabeného kmene stromu a přes oba okraje byla napnuta kůže, aby se vysušila. Pro Cyprealisty to byl naprosto zbytečný předmět, protože věděli, že když chtějí něco zbavit vlhkosti, mají to vhodit do ohně. Ovšem již si nedokázali poradit s následky sušení, které bylo skutečně důkladné.
** Cyprealisté sice tento výraz nechtějí slyšet, ale musíme si přiznat, že jisté atributy božskosti zde jsou patrné, ne-li dokonce zřetelné, až do očí bijící.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *