Mnozí studentíci si myslí, že jim různé back to school články pomohou ke zkvalitnění vlastního učebního procesu, leč, milený čtenáři, to jest velký omyl. Většina studentů věnující se těmto radílkovským článkům vychází jen a pouze z vlastní zkušenosti, případně přejímá učební techniky, které strýček Google vyplivne jako první. Osobně jsem se vždy domnívala a potvrdí ti to kdejaký odborník v oblasti učení (od učitelů přes různé kouče až po vážené profesory psychologie, pedagogiky a oborových didaktik), že proces učení jedince je více než individuální záležitost. Vycházejme z jednoduché definice jedince a jeho synonym, která jasně hlásají, že se jedná o konkrétní osobu vymezenou v prostoru a čase a charakterizující se vlastnostmi vyskytujícími se v relativně jedinečné, originální a pravděpodobně neopakovatelné kombinaci. Tudíž než se, drahý čtenáři, pustíš do kolečka pokusů a omylů při testování účinnosti jednotlivých technik, zahloubej se sám nad sebou a srovnej své vlastnosti s vlastnostmi jednotlivých učebních stylů.
- Učební styly VARK
- Učební styly MI teorie
- Učební styly teorie Antony F. Gregorca
- Učební styly Davida A. Kolba
- Učební styly dle životní orientace
- Učební styly dle diagnostické charakteristiky žáků
- Povrchní a hloubkový přístup k učení
Pokud ti, vzácný čtenáři, stále chybí jasná odpověď na otázku Jaký učební styl je pro mne ideální?, zkus tento krátký test.
P.S. Není vyloučeno, že se tento seznam ještě rozroste.
Ufff! Tedy že bych byl podle toho testu nějak výrazněji vyhraněný, to se nedá říct. Těsnější už výsledek být nemohl :-).
A jakpak jsi dopadl?
Hehehe, tak já jsem – zdá se – všechno. Na druhou stranu mám výhodu – můžu efektivně využívat veškerá doporučení. 😀
Přesně tak. Taky si myslím, že je lepší mít kombinaci několika. Akorát je problém v tom, že třeba na konkrétní předmět musíš mít jinou strategii.
V tom testu mi chybí ještě trojúhelníčky.
Sýrové, ty já nejraději.
Vyšel mi pell-mell.